Jätelaskuissa viivettä Postin lakon seurauksena

29.11.2019

Etelä-Karjalan Jätehuolto käyttää laskunvälittäjänä Ropo Capital Oy:tä. Ropo Capital tiedottaa seuraavasti Postin lakkoon liittyen:

Postin lakko on ohi – poikkeustilanne jatkuu toistaiseksi

Posti-kiista on saatu päätökseen ja postinjakelu alkaa palautua normaaliksi. Lakon aiheuttaman suman purkamiseen menee kuitenkin Postin arvioiden mukaan muutamia viikkoja eli jakeluviiveitä esiintyy edelleen. Seuraamme tilannetta ja palaamme normaaliin toimintamalliin kirjepostitusten osalta sitä mukaa kun se on mahdollista.

Maksuvalvontatoimeksiantojen edistämisessä huomioimme Kilpailu- ja kuluttajaviraston linjauksen, jonka mukaan lakosta johtuvista syistä maksajalle ei saa aiheutua viivästysseuraamuksia. Käytännössä tämä tarkoittaa, että edistämme toimeksiantoja vasta kun Postin pahin suma on ohi.

Kirjepostin jakelussa hyödynnämme edelleen sopivilta osin Jakeluyhtiö Suomen (JYS) kirjejakelua. Suosittelemme myös edelleen hyödyntämään kaikessa laskutuksessa sähköisiä kanavia, jotta lakosta aiheutunut haitta pysyisi mahdollisimman pienenä.

Lakko voi näkyä koko loppuvuoden ajan postinjakelun viiveinä ja häiriöinä. Kaikissa maksamiseen ja laskuihin liittyvissä epäselvissä tilanteissa laskun saaneet asiakkaat voivat ottaa yhteyttä Ropon asiakaspalveluun, puh. 09 42461320 (ma-pe klo 8-20 ja la klo 10-15), sähköposti ekjh@ropocapital.fi

  • Tags :